Posted in: ,
By Yuni Aisyah 44 comments

Kasihan CINTA...!!

Dear readers,


Bila ditinggalkan kekasih...
CINTA dipersalahkan...
Bila dikecewakan...
CINTA juga dipersalahkan..
Bila kasih tak kesampaian..
CINTA lagi sekali dipersalahkan...

Hmm...kasihan CINTA...
Sentiasa dipersalahkan...
Tahukah KAMU tentang CINTA?

CINTA zahirnya murni dan suci..
CINTA tidak pernah menipu...
CINTA jujur dalam mencintai..
CINTA ditaburi dengan kasih dan sayang...

Kenapa CINTA tetap dipersalahkan?
Kenapa mereka kata CINTA itu bohong?
Kenapa pula mereka kata CINTA itu kotor?

Oh!! CINTA tak seperti itu!!
CINTA amat tulus dalam mencintai..
Ketahuilah yang patut dipersalahkan bukan CINTA..
Tapi KAMU manusia!!

Manusia yang membuatkan CINTA itu dusta..
Manusia yang mengotorkan CINTA dengan nafsu..
Manusia yang menjadikan diri mereka abdi kepada CINTA..
Manusia yang bertindak keterlaluan dalam berCINTA..

Sekarang masihkah semua itu salah CINTA?
CINTA atau KAMU yang patut dipersalahkan?


Kasihan CINTA..!!

p/s Special entry ditujukan khas buat sesiapa yang menyalahkan cinta....

Suke Entry Ini?

44 Comments
Fb Comments

44 comments:

  1. ak ah la...kasihan kan cinta tue...

    tersepit di tengah2...

    hihi

    ReplyDelete
  2. kita yang otut dipersalahkan:(

    ReplyDelete
  3. ooo bukan utk sy sebab saya tak salahkan cinta..hekhek

    ReplyDelete
  4. wahh ! suka entry ni ! nanti wani nak amik boleh kan ? wani credit kat akk :)

    ReplyDelete
  5. kasihan cinta..klau dpt cinta sejati trus kn best..hihi..

    ReplyDelete
  6. Amoi MiyaSya : ok bleh je..amek je..hehe..

    Kiwi : btol2..tp nak dpt cinta sejati tu perlukan kesabaran....:)

    ReplyDelete
  7. terasa macam nak rap je..leh wat lagu ni ;p

    ReplyDelete
  8. Enche' Kucing : amek la...wat lagu..nnti tulis name sy sbgai penulis lirik..hhaha...glemer la nnti..:D

    ReplyDelete
  9. wah hebat tu..a'ah CINTA yg suci sukar utk dicari.. Namun CINTA berlandaskan nafsu amat mudah. Sebab tu ramai yg berzina. tu semua CINTA kerana nafsu semata2 kn..

    ReplyDelete
  10. bole2..bole jadi Yuni Rafalli ke ;p

    ReplyDelete
  11. tak tau nak komen ape...ni sajak nasihat kan ?hehe

    ReplyDelete
  12. mijie : hehe..mane ada hebat la mijie..biasa2 je..kalau nak bercinta boleh tp jge la batas2 pergaulan antara lelaki n perempuan..

    ReplyDelete
  13. Enche kucing : lor watpe nak ada 2 Raffali..ckup la Yuni Aisyah je..hikhik

    ReplyDelete
  14. mario : hikhik..boleh lak cntu...lebih kurung nasihat la...:)

    ReplyDelete
  15. love is cinta..hehehehehe..

    ReplyDelete
  16. erk,alin xsalahkan sesiapa..hu3

    ReplyDelete
  17. aleen aiden : hehe...baguslah...:)

    ReplyDelete
  18. salam..masih ada cinta untuk ku..hehe

    ReplyDelete
  19. CINTA itu anugerah Allah. Tapi definisi cinta sering disalahfahami. Ada cinta yg yg harus diutamakan dan ada cinta yg boleh dikemudiankan. Ada cinta yg perlu ditabalkan sebagai Maha Cinta iaitu cinta kepada Pencipta. Biarlah cinta-cinta yg lain sekadar tempias daripada Maha Cinta kpd Pencipta yg menciptakan cinta.

    ReplyDelete
  20. cinta x salah. tapi manusia yang salah dalam menentukan cintanya. pandai yuni menulis cantik ayatnya

    ReplyDelete
  21. memg kesian cinta itu..heheh

    ReplyDelete
  22. Abu Luqman : cinta itu sentiasa ada..:)

    shameel iskandar : setuju sgt dgn comment shameel..ada cinta yg lebih perlu kita utamakan...

    Tapak kaki : sy x salahkan kamu..:P

    ReplyDelete
  23. Ieqa Swetluv : hehe..ayat biasa je ieqa..hehe

    Tika Leh : hehe..

    ReplyDelete
  24. teringat anak saudara belalang yang bernama 'puteri cinta syazani'. dalam keluarga kami memanggilnya dgn nama cinta...

    hee...

    ReplyDelete
  25. Belalang Hijau : wah sweetnya nama anak sedara belalang...mesti kiut gler..hehe

    ReplyDelete
  26. betul2...cinta itu xsalah...indah ja...;_)

    ReplyDelete
  27. agak2 kalau lah cinta boleh bercakap, sape yg cinta nak salahkan lak?? hehe ;)

    ReplyDelete
  28. first time dengar ni.. tak pernah jumpa lagi la orang menyalahkan cinta.. biasanya orang salahkan pasangan masing2.. hohoho.....

    ReplyDelete
  29. kesian pulak cinta tu.
    die mana ade akal fikiran.
    =.=

    ReplyDelete
  30. Siti Safiyyah : cinta mesti salahkan manusia..hehe

    Amni : ada la..sbb tu sy wat entry ni melalui pengalamn org sekeliling sy yg kecewa sbb cinta. ini bukan auto semata2 ini mmg realiti..

    hizamirahim : hehee...tu la kesian lak..:D

    ReplyDelete
  31. eja : lor..mane bleh takut..nnti susah la...buang rse takut tu...

    she's retarded : tq..sbb setuju..hehe

    ReplyDelete
  32. cinta itu suci. itulah nikmat yang Allah berikan kepada manusia, yang lebih berharga dan tak mampu dibeli dengan wang ringgit. orang yang putus cinta dan menyalahkan cinta itu sendiri, bermakna orang seperti ni memang tak tau nak bersyukur. dia menyalahkan sesuatu tapi tak pulak nak fikir diri tu salah jugak.

    ReplyDelete
  33. hehe.. saya tak salah ek.. ::D

    ReplyDelete
  34. menarik.. sian cinta,... hehe

    ReplyDelete
  35. yeah..betul2..
    cinta tak bole disalahkan..
    manusia yang perlu dipertanggungjawabkan :)

    ReplyDelete
  36. x baik tau salahkan cinta..kita yang patut disalahkan...

    ReplyDelete

Sila tinggalkan kata-kata semangat anda..^_^