Posted in: , , ,
By Yuni Aisyah 2 comments

Banjir di Kota Jakarta.

Kota Jakarta banjir teruk! Hampir semua daerah Kota Jakarta ditenggelami air. Dasyat juga melihat keadaan Jakarta di saluran berita di Astro Pelangi semalam. Di fahamkan jika keadaan hujan berterusan akan memburukkan lagi keadaan banjir. Jika ianya berterusan, banjir 2013 bakal menyamai rekod banjir paling teruk yang pernah berlaku pada 2002.

Ya ALLAH janganlah perkara itu berlaku. Bila mengetahui keadaan bencana yang dialami kota Jakarta terus kerisauan memuncak. Risau sebab ibu dan ayah berada disana. Mereka berada disana selama 5 hari sejak 15/1 hari itu, yang pada masa yang sama adalah hari pertama berlakunya banjir di Jakarta. Jika tiada halangan mereka akan pulang pada sabtu malam esok.


Kalau macam ini lah keadaan memang kena batalkan niat nak kesana.huhu
Alhamdulillah semalam dapat panggilan dari ibu yang memberitahu keadaan sebenar yang berlaku disana. Lega hati diberitahu yang mereka baik-baik sahaja. Diberitahu bahawa keadaan di jakarta memang teruk! Selama 4 hari ayah dan ibu disana hanya pada hari pertama mereka dapat berjalan. Kerana waktu itu keadaan banjir masih terkawal. Tapi, kini keadaan banjir makin teruk dan aktiviti mereka tersekat kerana semua jalan raya ditenggelami air.

Dengar cerita perjalanan ke airport yang sepatutnya hanya memakan masa sejam untuk sampai, tapi menjadi lewat 6jam kerana keadaan jalan dan tiadanya pengangkutan. Hanya mampu berdoa moga ayah dan ibu selamat disana dan moga dipermudahkan jalan mereka untuk pulang.

Mudah-mudahan surutlah cepat air banjir ini. Tetap juga meletakkan harapan untuk kesana..hehe..
Lagi 2 minggu sahaja lagi giliranku pula untuk ke sana. Rancangan nak melancong ke Jakarta dan Bandung selama seminggu, tapi melihatkan keadaan banjir makin teruk membuatkan punah harapan nak kesana. Jika keadaan tak kembali pulih seperti biasa alamatnya terpaksalah batalkan rancangan nak kesana. Hanguslah tiket penerbangan dan punahlah harapan. :(

Kita sebagai manusia hanya mampu merancang, tapi Tuhan yang menentukannya. Setiap aturan yang Allah turunkan ada hikmahnya. Banjir yang berlaku di Jakarta juga ada sebab dan hikmahnya. Moga warga Kota Jakarta tabah menghadapi dugaan yang menimpa mereka. Mudah-mudahan keadaan cuaca hujan di Jakarta yang berlarutan akan berhenti dan sekaligus bencana banjir  yang berlaku akan surut dan Jakarta boleh kembali pulih seperti biasa.

p/s Seram pula tengok banjir yang berlaku disana. Dulu waktu kanak-kanak pernah berangan nak sangat rasa penggalaman banjir. Mungkin nak sangat rasa mandi air banjir tu..hikhik

Suke Entry Ini?

2 Comments
Fb Comments

2 comments:

  1. huhuhuhuhu...sama lah saya.minggu depan ke jakarta. tp terpaksalah batalkan..tukar tiket ke bandung..tkperlah tkder rezeki kan..klu kita kerugian sedikit, mereka di jakarta lagi berat menanggungnya.. insyallah diizikan olehNya smpailah kita nanti yer :)

    ReplyDelete
  2. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : melasian77cs@gmail.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    asianbet77.com

    Download Disini

    ReplyDelete

Sila tinggalkan kata-kata semangat anda..^_^