Posted in:
By Yuni Aisyah 32 comments

Happy Birthday to me...^_^



Pada hari ini bertarikh 24 ogos 2010 genaplah usia aku yg ke-20..oppsss!! yang ke-22 la. Satu lagi angka bertambah dari tahun ke tahun. Alamak semakin tua rasanya.hehe..Syukur tak terhingga kepada Allah swt kerana masih memberikan aku peluang bernafas untuk meneruskan kehidupan dan merasai ranjau dan cerita kehidupan seorang 'Aku'.

Sewaktu kecil.


Kini dewasa.

'Terima kasih tak terhingga aku ucapkan pada ayah dan ibu yang telah membesarkan aku dengan penuh kasih sayang dari sekecil tapak tanggan hingga besar sebegini rupa. Menahan karenah anakmu yang kadang-kala agak memeningkan kepala. Akan aku balas segala pengorbanan yang ibu dan ayah telah lakukan.'

Dengan bertambahnya usia, kini membuat aku lebih berfikir kearah masa depan dan berfikir perkara-perkara yang telah berlaku dalam hidup aku selama 22 tahun aku hidup dimuka bumi Allah ini. Banyak pertanyaan yang berlegar difikiran aku yang patut aku jawap sendiri.
Sudah bersediakah aku untuk ke alam dewasa? Macam-macam perkara bila menjadi orang dewasa yang perlu difikirkan dan lakukan. Tanggungjawap juga semakin besar dan mencabar. Dah bersediakah aku kearah itu? macam tak bersedia je..huhu


Cukup bersediakah aku ke alam dewasa??

Adakah aku cukup matang mengharungi hidup ini pada usia 22? Aku matang mengikut keadaan dan situasi sekeliling. Adakalanya aku boleh menjadi seorang yang matang dan adakalanya juga aku boleh menjadi seorang yang sangat tidak matang.haha..tapi hanya dengan orang tertentu expecialy with my adik-adik. Siap ada lagi nama group 'gila kentang girls'..haha..Bila bersama mereka aku memang gila.

Group 'gila kentang' hanya KAMI.;P

Ini lagi satu pertanyaan yang selalu aku risau dan runsing iaitu bab berkahwin. Bila nak kahwin?Opps!!pertanyaan ini dah sering aku dengar dari saudara mara "Bila lagi nak kahwin nie.?? Cepat-cepatlah kahwin." Oitt!!orang belajar pon tak habis lagi dah nak suruh orang kahwin. Still muda remaja lagi ok.!!haha.. Ada juga tu kawan-kawan ibu merisik bertanyakan aku nak jodohkan anak teruna mereka dengan aku. 'Alahai..maaflah makcik oi saya tak sedia lagi la'..!! Bab-bab kahwin ini tolak tepi dan jauh-jauh buat masa sekarang. Not now!! banyak yang perlu aku lakukan dan laksanakan dahulu.

Bila difikirkan selama 22 tahun aku hidup kat dunia ini apa yang dah aku capai dan kecapi? Belajar pon tak habis lagi. Kerja pon tak ada, dok habiskan duit orang tua lagi. Matlamat lak jangan cerita la, angan-angan je lebih. Tak ada satu pon yang terlaksana lagi.huhu. Tapi aku sangat-sangat berharap dapat selesaikan semua itu sebelum usia aku 25 tahun. Andai diberikan kesempatan dan umur yang panjang akan aku laksanakan segalanya dan jadikan angan-angan aku selama ini menjadi suatu kenyataan.^_^

Chaiyok-chaiyok buat diri aku sendiri..;D


"Thanx a lot to all my friends for the wishes my birthday. Aku hargai ucapan kalian. Walupun tiada hadiah tp dengan ucapan pun sudah memadai membuat hati aku gembira. Best dapat banyak wish daripada kawan-kawan.^_^"

p/s : Dah 2 tahun tak sambut besday dengan kek bersama keluarga. Sob2..sedihnya...=(. Masuk tahun ni kali kedua aku sambut besday pada bulan puasa. Kalo sambut di bulan puasa memang tak boleh la. Amat-amat busy..huhu


Suke Entry Ini?

32 Comments
Fb Comments

32 comments:

  1. selamat hari lahir~
    semoga panjang umur
    dimurahkan rezeki~~
    :D

    ReplyDelete
  2. eh tak sedar kita dah besar awak..dah tak boleh jumpa sangat

    ReplyDelete
  3. kecil dan besar tetap comel dan manis ~~"

    ReplyDelete
  4. wahhh afiq terlambat da ni..hepi belated besday yuni hehe semoga panjang umur n murah rezeki selalu..afiq x on fb sangt..kalau x msti da wish kat sane hehe

    ReplyDelete
  5. xpe2..=)
    sempat lg..hehe
    pape pon thanx afiq..=)

    ReplyDelete
  6. aku doakan supaya semua hajat ang tu tercapai... yang penting ang kena kuat berusaha.. happy birthday yuni! ;D kenyit mata sket.haha

    ReplyDelete
  7. thanx..hehe..
    amin..mudah2han..
    mane adiah yg ang nak bg tu??;D

    eh bulan2 pose jgn kenyit mate ok...gatai..haha

    ReplyDelete
  8. hepi belated bezday ye.. hepi alwaz..;0

    ReplyDelete
  9. sayang!!!...hehe...happy belated birthday...semoga panjang umur dan dilimpahi rezeki...sowi da lame x datang...outstation aritu bz sgt2 dear...jum dating...nnt sha blanje nk...

    ReplyDelete
  10. kenapa time kecik gambar tuh berwarna, bler besar jadik itam putih? :P

    ReplyDelete
  11. erk... hadiah apa ang nak? habaq mai.. kang nanti aku mintak kat jin suh kasi ang..haha.. ;D kenyit mata lagi..ngeh~

    ReplyDelete
  12. shee : thanx dear..wah.!!bestnyer nnti sha nak belanje..=)..bile agak2??hehe

    ReplyDelete
  13. Aidi : hahaha..tu namanya dunia foto..=P...

    TK : ok2..ak nak satu kete mni cooper wane biru gelap..tu je..simple kan adiah yg ak mintak.??hahaha...

    bulan2 pose xleh kenyit2 mate...kurang la pahala pose ang..hahaha

    ReplyDelete
  14. waaaa.. selamat ulang tahun yang ke-22.. tua sudah dia rupanya :D

    ReplyDelete
  15. ala, baru ingat nak masuk meminang. tapi kena reject plak. sedey2. :(

    ReplyDelete
  16. irwan : hehe..tp sy lg muda dr kamu..=P

    Aidi : alahai sedey nyer...xpe2 cube lg thn depan..=P

    ReplyDelete
  17. hepi besday uni =)

    may Allah bless u

    ReplyDelete
  18. kalau aku kasi keta mini cooper kaler biru berbentuk keychain ko nak tak?haha

    ReplyDelete
  19. wahh hepi belated bedey dear.. semoga panjang umur, murah rezeki n tercapai segala impian insyaAllah dunia akhirat.. maaf ya lambat wish =)

    ReplyDelete
  20. misxx : thanx sis..=)

    TK : owh itu boleh gak..hiikhik..leh la a berangn smbil tgk keychain mini cooper tu..hahaha

    ieqa : thanx dear...amin..;)

    ReplyDelete
  21. selmat hari raya juga...hehe

    ReplyDelete
  22. alamak.. harap2 lah x terlmbat nk wish hepy bufday kat yuni..hepy bufday~ :)

    ReplyDelete
  23. thanx fello...=)

    selamat hari raye..hehe

    ReplyDelete
  24. happy b.day..semoga dipanjangkan usia dimurahkan rezki..smakin tua smkin berseri...:-)

    ReplyDelete
  25. aril : tq aril...amin...=)

    ReplyDelete

Sila tinggalkan kata-kata semangat anda..^_^