Posted in:
By Yuni Aisyah 29 comments

Inilah kehidupan.

Dear readers, Hidup ini tak semudah yang dibayangkan. Ia penuh dengan drama, pelbagai jalan cerita dan watak yang kita lalui sepanjang kehidupan kita. Tawa, riang dan canda silih berganti dengan tangisan, kesedihan dan kebencian. Inilah kehidupan.!! Aku bukanlah sekuat yang disangka. Terkadang aku lemah dan rasa ingin tersungkur. Hanya berbekalkan kecekalan hati yang membuatkan aku bertahan. Aku gagahi juga dan berusaha untuk mendongak ke hadapan. Ya..!! Sinar cahaya sentiasa ada bagi sesiapa yang inginkan perubahan. "Cekalkan hati, tabahlah dan sabarlah menghadapi kehidupan ini. Setiap keresahan dan penderitaan pasti ada hikmahnya. Jangan berputus asa! Bangkitlah dari kegelapan dan tujulah kearah cahaya harapan.!" Itulah yang aku selalu bisikkan dan memujuk hati daripada terus tenggelam dalam arus kesedihan.


'Kita yang hidup ini bagaikan pelakon yang melakonkan saja watak yang diberikan. Tapi sebenarnya kita yang mencorakkan lakonan kehidupan kita untuk menjadi yang terbaik.'


Nota kaki : I ♥ my blog and I ♥ my followers too..^_^

Suke Entry Ini?

29 Comments
Fb Comments

29 comments:

  1. wuahh!!! aisyah ni bagus orangnya hehe..

    cjemput sini yer
    blog Matdin
    blog Serbaguna

    ReplyDelete
  2. sukahaha : erk..!!xde la bgus mane matdin...hehe

    ReplyDelete
  3. a'a..orgnye pun comel

    ReplyDelete
  4. kak yuni..i luv u too..hihi..kiwi doakan akak sentiasa tabah..akak doakan kiwi jgk tau..^^

    ReplyDelete
  5. jangan jadikan diri sendiri sebagai pelakon tambahan.. kalau boleh kena jadi hero/heroin ok.. :D

    ReplyDelete
  6. zimy : susah2 je puji..:P

    ReplyDelete
  7. kiwi : Thanx kiwi...akk doakan kiwi juge..:)

    nur hafiza : hye2 juge..hehe

    ReplyDelete
  8. semoga sabar dan tabah menjalani kehidupan yang mendatang...selamat tahun baru 2011...Jadikan tahun ini lebih baik daripada tahun-tahun sebelum...

    ReplyDelete
  9. skrip dah tertulis...cuma sebagai hamba kita tak tahu jalan cerita skrip kehidupan kita,jadi berusahalah untuk berjaya,amin

    ReplyDelete
  10. btol2..kita smua pelakon yg menentukan lakonan kt baik atau sbliknya..

    ReplyDelete
  11. suka bc entri ni..rngks tp bermkna
    :)
    bertabahlah~~~

    ReplyDelete
  12. betul tu...hidup kena byk2 bersabar...mengalah bukan bermakna kalah...

    ReplyDelete
  13. kita lah pelakonnya...hehheheeh

    semoga kita pemegang watak baik bukan watak raksasa gorgon....

    ReplyDelete
  14. Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

    - Daniel

    ReplyDelete
  15. kalau dah tersungkur bgtaw le...leh tolong angkat kan...ahakz

    ReplyDelete
  16. SDS : selamat tahun baru juge...moga thn nie akan lebih baik utk kamu juge..amin..:)

    muazlumut : ya btol tu...sebagai hambaNya kte perlu bersabr n tabah dgn ape yg berlaku..

    ReplyDelete
  17. echah mashuri :Tq krn sudi membace n mengomen..hehe

    Mario : yeah setuju tu mario! jgn mengalah seperti 'mario' yg sentiasa berjuang dlm pengembaraannya..hehe

    ReplyDelete
  18. jedi : haha..watak raksasa gorgon..:P

    Anonymous : ??????

    jeBateje : perli nampak..haha..:P

    ReplyDelete
  19. yaaa.. kita hanyalah pelakon..
    directornya adalah yang Maha Berkuasa.. =)

    ReplyDelete
  20. hidup ini memang banyak cabaran. mudah2an hati terus cekal menghadapi badai. kepada Tuhan tempat berserah..

    ReplyDelete
  21. yeahhh.. ms yuni!!
    sy doakan mge sllu brjaya dlm hdup!

    ReplyDelete
  22. mr delirium : thanx alot ye kawan..hehe...:)

    ReplyDelete
  23. macy : sayang macy...hehe

    ReplyDelete
  24. firdaus : owh tidak...sy x layak lg...huhu

    ReplyDelete

Sila tinggalkan kata-kata semangat anda..^_^