Posted in: ,
By Yuni Aisyah 10 comments

Keputusan Akhir Piala Suzuki AFF : Malaysia Juara Piala Suzuki AFF 2010.


VS

Perlawanan pusingan ke-2 yang berlangsung di Stadium Bungkarno, Jakarta menyaksikan Indonesia mengatasi Malaysia dengan kemenangan jaringan yang tipis iaitu 2-1. Kemenagan tersebut tidak mencukupi bagi Indonesia untuk menjulang Piala Suzuki AFF kerana kurang dari segi jaringan gol.

Pada perlawanan pusingan ke-2 pasukan Garuda lebih banyak menyerang dan mendapat banyak peluang untuk membolos gawang Malaysia. Syabas buat penjaga gol Malaysia Khairul Fahmi yang menunjukkan ketangkasan menangkis bola-bola dari pihak lawan.

Aggregate keseluruhan perlawanan 2 : 4 jadi Malaysia yang berjaya menjulang Piala Suzuki AFF edisi 2010. Tahniah buat pasukan Harimau Malaya kerana berjaya menumpaskan Garuda sekaligus menjulang Piala Suzuki AFF 2010.


Malaysia menjulang Piala Suzuki AFF.

p/s Puas betul tengok match antara Malaysia dan Indonesia tadi dekat Dataran Merdeka. Suasana betul2 gamat dan meriah. Sampai ada penyokong Indonesia kena baling dengan botol time dorang bersorak Indonesia jaringkan gol ke-2. Rasa kasihan ada lawak pun ada.hehe..

Suke Entry Ini?

10 Comments
Fb Comments

10 comments:

  1. memang patut pun 'dorang' ni kena baling botol, sptutnya lebih dari botol..kenapa ek, sebab 'dorang' yang mnumpang di bumi kita ni kurang ajar sgt2...hmmm emang dasarr..
    tahniah MALAYSIA!!! :D

    ReplyDelete
  2. tanah tumpahnya darahku!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. ~Tahniah kepada Team Harimau Muda Malaysia...Penantian selama 14tahun akhirnya berjaya jua..Trima kasih kepada jurulatih K.Rajagopal..Malaysia Boleh..!!!dapat cuti lagi..hehehe..walau xpat nak tgk kat dataran merdeka..dapat tgk kat kedai mamak pun jadilah..hehehe..anyway congrat malaysia~

    ReplyDelete
  4. tahniah Malaysia! Main bola jangan sampai cedera - Kecederaan/Kematian di Padang Bola Sepak

    ReplyDelete
  5. Enche' Kucing : hmm...sy x bape suke dgn komen kamu...x baik utk membenci n mengatakan org sedemikian rupe...sapelah kita untuk membenci n mengatakan org sedemikian....

    ReplyDelete
  6. Fiqry : wah!!ucapn pnjang utk pasukan malaysia...hehe

    ReplyDelete
  7. Hak3..boleh tahan ganas fans Harimau Malaya ne. Huahuahua:)

    ReplyDelete
  8. siti nizam samsudin : bukan ganas tp membetulkan mane yg silap...:P

    ReplyDelete
  9. tahniah malaysia.. sy bangga!

    ReplyDelete

Sila tinggalkan kata-kata semangat anda..^_^