Posted in:
By Yuni Aisyah 27 comments

'Salleh Gregor Samsa' pengkhianat agama.

Assalamualaikum,

Selamat berpuasa buat teman-teman sekalian. Hari ini genap seminggu kita mengerjakan Ibadah puasa. Tak terasa waktu berlalu begitu pantas, pejam celik sudah pun 7 Ramadhan. Moga kita dapat manfaatkan masa yang singkat ini dengan sebaik mungkin. Ada yang menarik perhatianku sehingga aku tergerak hati untuk membuat entry mengenai seseor
ang yang cukup hangat diperkatakan sekarang di laman sosial. Aku mengetahui perkara ini sewaktu menerjah blog Mr-Merlot.


'Dia' mula hangat diperkatakan semenjak membuat status yang memang panas dan menyimpang dari akidah dan landasan ajaran Islam. Bila membaca komen status FB 'dia' memang membuat hati aku terasa panas dan sedih kerana 'dia' telah mempersendakan hukum dan agama Islam dengan sewenang-wenangnya.

‘Dia’ yang aku maksudkan itu adalah 'Salleh Gregor Samsa' yang pastinya bukan nama asalnya. Aku tak pasti sama ada dia ini asal beragama Islam ataupun bukan, tapi dari caranya dia telah murtad.!

Status 'dia' seperti ini : "Kepada yang berpuasa; Fuck you off!"

(save dahulu sebelum melihat dengan lebih jelas)

Lagi menyedihkan bila siap kata nak buat group dan kumpulkan ahli-ahli yang sesat macam 'dia' dan buat kitab ajaran sesat. Nauzubilah min zalik! 'dia' ni macam anti sangat je dengan Islam dan memang nak memeranggi Islam nampak gayanya. Agak-agak apa yang merasuk 'dia' ni sampai jadi mental dan gila tak ada akal macam ni?

Bertaubahlah dengan segara kerana ALLAH tidak suka dengan orang yang mempersendakan dan mempermainkan agama Islam. Perbuatan mempersendakan agama seperti bangga melangar perintah Allah, menyanjung maksiat, menghina orang yang bertakwa dan melangar syariat Islam seperti tidak solat, puasa dan membayar zakat amat dimurkai oleh Allah.

Janganlah kita menjadi seperti golongan yang musyrik, munafik, murtad dan 'Asi yang telah terpesong akidahnya. Hindarilah dari perbuatan yang sia-sia ini kerana segala kebaikan yang pernah dilakukan hanya menjadi sia-sia, jiwa menjadi resah dan yang pastinya mendapat balasan azab di akhirat, renungkanlah.

p/s : dunia dah hampir akhir zaman macam-macam perkara terjadi.=(

Suke Entry Ini?

27 Comments
Fb Comments

27 comments:

  1. bgtahu pejabat agama ni memang kena budak sesat ni

    ReplyDelete
  2. Masyaallah... dah jauh tersimpang nie.... kena repot pada pihak berwajib nie.... kalo aku dapat mamat nie sah aku rejam die ngan batu.....


    salam kunjungan dan salam ramadhan
    dunker-season.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. semoga dak ni mendapat hidayah...tak la camana pendidikan islam dia...kena cek dulu

    ReplyDelete
  4. nampak sangat dia sekadar nak buat HAVOC.. lagi dilayan lagilah dia menjadi.. aku jamin seminggu dua lepas ni orang dah lupa pasal kes dia ni.. almaklomlah dah start belanja sakan time tu.. ahaks! :)

    ReplyDelete
  5. suzzusie : nak bgtau camne.??data kt FB dah xde..takut la tu..huhu

    daniel : report n bg ceramah n basuh otak dak tu smpai insaf..

    thans sbb sudi singgh...n salam ramadhan juga..=)

    ReplyDelete
  6. mario : mudah2han la..jgn la smpai mati dlm keadaan yg jauh terpesong nie..huhu..

    irwan : hahaha..raya time..=P

    ReplyDelete
  7. kat fb tu banyak menda tak sihat kita leh jumpa.. provokasi je tu semua.. salleh tu baru salah sorang.. banyak lagi menda yang sama dibuat saleh tu..

    ReplyDelete
  8. yer2 tol2..sy setuju..sebenarnya bukan si salleh tu sorang je yg pnh wat gini...

    ReplyDelete
  9. dia ni dah murtad kot.. naudzubillah~

    ReplyDelete
  10. yer la tu..dgn cara dia bg status yg x melambangkan islamik lansung..org bukan islam pon xde nak kutuk terang2 cantu...huhu

    ReplyDelete
  11. dai ni e aku tak tau la nak kata apa.
    adus, macam2 dengan orang melayu sekarang.

    ReplyDelete
  12. 3rd blog y cerita pasal ni. dahsyat kan beliau~

    ReplyDelete
  13. sedih bile jumpe org islam mcm ni...islam hanya pada nama...yg lebih menyedihkan bile yg bukan islam turut membace...sedikit sebanyak da mencalarkan islam tu sendiri...memang panas hati bile bace ayat die syg...kite dapat artikel penuh komen die dalam email td...hurm...doa mintak terbuka pintu hati dia utk bertaubat...

    ReplyDelete
  14. tu dia..suh bljar xmau ..ni msti rjin ponteng kls agama..pas tu xfhm rukun islam..giler2 xpe lg ni gila isim kesian tol..setan la yg rasuk sapa lagi.cm susah nk diselamtkn je

    ReplyDelete
  15. peminat katie holmes : org islam yg x sedar diri cantu la...bodoh pandai cm gini la..hurmmm

    macy : bukan dasyat lg tp luar biasa..ada hati nak wat kitab sendiri n nak wat group..!!kalo jumpe mmg kne baling ngn batu nie...huhu

    ReplyDelete
  16. sha : mudahan2 kita doakan dia semoga bertaubat sebelum terlambt..

    nur fannum : nie punca sbb xde asas didikan agama sbb tu terpesong camnie..sesuai r tu bkwn ngn syaitan..!!

    ReplyDelete
  17. Doakan mereka2 ini mendapat hidayah sebagaimana omar al-khattab mendapat hidayah daripada ALLAH s.w.t yang padamulanya membenci dan menghina islam dan akhirnya memeluk islam dgn penuh tawadu' kerana memahami kandungannya~ ^_^

    ReplyDelete
  18. nk carik publisiti murahan le tu ho3

    ReplyDelete
  19. nauzubillah....
    moga kite semua berada dlm lindungan ALLAH... amin ya rabbbb
    membagun bersama ISLAM....
    pertahankan kepimpinan ISLAM....
    ALLAH HUAKBARR!!!!

    ReplyDelete
  20. mommy pinky : omar al-khattab seorang yg bertuah kerana mendapat hidayah dari ALLAH...bagaiman pula yg x dpt hidayah dr ALLAH.??apa lg yg azali mmg seorang ISLAM tp perbuatan seperti org kafir dan menghina agama sendiri..kalo x bertaubat nasuha mmg masak la kt neraka jahanam nnti..

    ReplyDelete
  21. eh, ape2 pon. kita tak leh nak jatuh hukum yang dier dah murtad. dosa besar ada banyak jenis, salah satu adalah mensyirikkan Allah. :)

    ReplyDelete
  22. yakinlah die ni dak Islam..ayat "depa" mnunjukkan die dr ngeri mne?haa..lu pikir r sndiri..

    teruk da dak2 skang..sesat jauh..
    aku doakan smoga ALLAH mmberi dak ni hidayah dan ptunjuk..

    ReplyDelete
  23. dye neh cam tade otak je ouh!
    murtad weh!

    ReplyDelete
  24. brutal solo : uik ganas tol..jgn2 la smpai doa soh dia kne petir...kan lebih baik kte doakan semoga dia mendpat hidayah dan dibukakan pintu hati utk bertaubat..kan lebih baik..=)

    Aidi : yer gak...hanya dia dan Allah yg mengetahuinya..

    ReplyDelete
  25. king of single : xtau la pulak dak salleh nie dr negeri mane..tp dia mmg dak masia n melayu n beragama islam yg telah terpesong akidahnya..

    sama2 la kteberdoa smg dia diberikan hidayah...jgn la mati dlm kekufuran..

    ReplyDelete
  26. ish2...mmg x patut la si salleh nie...!!

    ReplyDelete

Sila tinggalkan kata-kata semangat anda..^_^